Populist

Angående de filmer jag sett på bio de senaste åren fick jag en kommentar om att jag är en populist. Egentligen tycker jag inte detta är mitt fel. Jag skyller allt på SF. Har ju inte särskilt mycket att välja på när det är denna typ av filmer som de visar. Folkets Bio fick jag som förslag för att vidga mina vyer. Men för att gå dit måste man väl rösta långt ut på vänsterkanten och äga en palestinasjal?

Och att kalla mig populist. Jag som sett en massa svartvita filmer. Jag som har sett en massa filmer med Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Fred Astaire. Jag som tycker 'Livet är underbart' är en underbar film. Jag som i grund och botten är en sci-fi nörd. 

Kommentarer
Postat av: sara

jag tror inte de kräver sjal faktiskt, men å andra sidan skulle det inte förvåna mig. du får väl passa på när det är utomhusbio helt enkelt.

ok ok, du är ingen populist dårå :) och med ipredlagen blir man väl ännu mer förpassad till sf's utbud. dags för revolution kanske?

2009-05-02 @ 07:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0