Bio, bio, bio.

Lördag. Strålande sol och jag håller mig inne för att städa. En kompis som kommer på besök nu i eftermiddag från en Svensson-stad mitt i sverige. Får ut och njuta av vädret då istället.

Av någon anledning har jag samlat på mig alla, eller nästan alla, biobiljetter till filmer jag sett de senaste åren. Snubblade över dem i en låda nu och räknade till runt 50 stycken. Mycket bio blir det.

Här följer en oordnad lista över alla.

Australia. Wallander-Hämnden. Bond-Quantum of Solace. Män som hatar kvinnor. Arn-Riket vid vägens slut. Transformers. The Dark Knight. Hancock. Försoning. Superman Returns. Tolken. Spider-Man 2. Traffic. Don't Say a Word. Black Hawk Down. The Island. Liftarens guide till galaxen. The Guardian. Babel. Scary Movie 2. Collateral. A.I.-Artificiell intelligens. The Aviator. Star Wars: Episod II. From Hell. Miss Secret Agent. Signs. Minority Report. Sagan om de två tornen. The Scorpion King. Timmarna. X-Men 2. 2 Fast 2 Furious. Cradle 2 The Grave. Charlies änglar-Utan hämningar. Bruce den allsmäktige. Terminator 3. Bad Boys 2. Matrix Revolutions. Brottsplats:Hollywood. Smala Sussie. Love Actually. Kill Bill Vol.2. Rånarna. Den sista samurajen. Mona Lisas leende. The Passion of the Christ. I, Robot. Little Miss Sunshine. You Don't mess with the Zohan. +tre biljetter utan namn på filmen.

Kollat runt lite snabbt på imdb för att kunna gissa vilken av dessa filmer jag såg först. Utan att orka söka igenom allt för många verkar det vara Black Hawk Down med sverigepremiär i mars 2001. Denna följs av Miss Secret Agent(Miss Congeniality) från april samma år och A.I. från september.

Direkt kommer jag på några filmer jag vet att jag sett men som inte finns med här. Kill Bill Vol.1, Ace Ventura 2, och två delar vardera i Star Wars, Sagan om Ringen och Matrix. Andra filmer från ännu tidigare jag kommer ihåg att jag sett är Macken, Lejonkungen och Den lilla Sjöjungfrun.

Någon läsare som minns någon film de sett tillsammans med mig men som inte finns med i listan?

Kommentarer
Postat av: sara

little miss sunshine ju! man kan dra slutsatsen av filmvalen att du är en riktig populist ;) jag tror helt ärligt att folkets bio är underskattat.

2009-04-26 @ 15:32:12
Postat av: Linda

Don't mess with Zohan!

2009-04-26 @ 19:51:04
URL: http://lindispindis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0