Sol inne, sol ute.

Lyckades släpa iväg mig själv till ett bibliotek för två timmars effektiva studier. Får göra likadant imorgon. Kanske står jag ut längre då. 
Det var en stor humla där på biblioteket. Han förde en desperat kamp för att komma ut i det fria. En kamp mot fönster som inte går öppna och långt till närmsta dörr. Tillslut verkade det som han gav upp och kröp ner bakom ett element. För att dö antagligen. Tyckte synd om honom men kunde inte med att krypa runt på golvet eller flytta omkring på växter för att komma åt honom. Dessutom hade jag inget att fånga honom i. 

Svängde förbi ett solarieställe på hemvägen. Solen var fortfarande framme så det kändes lite fel men jag orkade inte ge mig ut på stan igen. Fast det blev inget sola för mig då. Lika många människor i kö för att sola som det fanns solarium, så jag vände hemåt. Två timmar senare började det regna så jag cyklade tillbaka. Då var det tomt. Springer alla iväg för att sola i solarium så fort solen är framme för att det ska se ut som man varit ute o solat? För att kläderna man bär när det är sol ute kräver att man är brunbränd? Eller är det bara en massa stressade studenter som inte hinner gå ut o sola på riktigt? 

Själv är jag bara lat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0