Som en liten flicka

Det är tentapluggtider och som alltid då blir man lite nedstämd. Iallafall blir jag det. Utan att kunna ladda ner filmer försvinner också en stor del av vad jag tidigare gjorde för att fly undan från det. Nu har jag istället läst en bok till att börja med som undanflykt. 'Döden och Pingvinen' av andrej Kurkov. Släng in en totalt malplacerad pingvin i en bok och jag är fast direkt. Har precis börjat på uppföljaren 'Pingvin försvunnen' och det positiva är att den är dubbelt så tjock. 
Annars har jag större delen av våren kämpat mig igenom 'Blonde' av Joyce Carol Oates. En roman/uppdiktad biografi/fantasifullt porträtt om Marilyn Monroe. Ganska bra, spännande och intressant. Men den ville aldrig ta slut. 

Såg en ramsned chihuahua när jag var ute och gick innan. Båda benparen rörde sig framåt men det bakre var några centimeter till vänster om det främre vilket gjorde att hela kroppen var sned i förhållande till vilket håll den gick åt. Minst sagt komiskt. Fast å andra sidan är chihuahuor komiska även i vanliga fall. 

När jag tog upp husnyckel ur fickan hoppade jag till som en liten flicka över en svart tråd som jag för ett kort ögonblick trodde var en spindel. Lyckligtvis var det ingen som såg mig. 
Har hört att fobier går att bota ganska enkelt med KBT. Men jag skulle inte vilja kalla det en fobi. Mer en brist på kärlek till de äckliga små krypen. Dessutom högst adekvat då det ju faktiskt finns giftspindlar där ute. Kanske inte här i Sverige men här ska jag ju inte hänga vareviga dag tills solen går ner. 

Bloggen ska förresten bli vit igen. Så snart jag bara har tid över. Svart är helt enkelt för dystert. Dessutom ska jag också slänga in alla gamla inlägg, återigen när jag har tid över. Det känns så inkomplett just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0